Kod-Kod Rahsia Perjuangan Imam Mahdi | KHALIFAH

About

penaja 1

17 April 2013

Kod-Kod Rahsia Perjuangan Imam Mahdi

Terdapat satu pandangan yang saya kira amat baik diangkat sebagai artikel untuk diteliti bersama. Perbincangan dan misteri siapakah dia manusia yang bergelar Imam Mahdi masih lagi mewarnai kehidupan sebahagian dari Umat Islam khususnya Bangsa Melayu.
Sama ada ia (Imam Mahdi) datang dari kalangan bangsa ini atau tidak, ianya bukanlah persoalan utama. Tak perlu kita taksub kerana ia sentiasa dipelihara Allah swt. Ringkas kata, apa guna sekiranya dia sebangsa dengan kita jika kita gagal menyertai perjuangannya. Yang lebih penting ialah kita harus terus fokus. Menjaga diri supaya tidak tercicir dan hilang dilambung arus fitnah besar akhir zaman.
Yahudi Zionis telah "bingung". Di manakah manusia yang menggerunkan (bagi Yahudi) ini?  Di mana lagi harus dicari? Berbagai usaha telah dilakukan. Dari peristiwa Ben Laden hinggalah ke Arab Spring. Perlukah seluruh bumi Islam dilumatkan bagi menghapuskannya? Kini sebahagian kecil Asia Tenggara sahaja yang belum diselongkar (negara beraja). Perlukah negara-negara kecil ini juga dijahanamkan?

Masa kemunculannya semakin hampir. Yahudi semakin tertekan.

Janji Allah itu "benar". HambaNya ini akan dilindungi sepenuhnya. Allah Maha Berkuasa atas segala sesuatu.

Kepada kaum Yahudi, perlulah dinasihatkan supaya memberhentikan usaha yang sia-sia itu. Berputus asalah kamu. Tidak mungkin kamu menemuinya melainkan setelah Allah persiapkannya untuk menghapuskan kamu dan pengikut-pengikut kamu (jesuit).



Kod-kod rahsia mengenainya berselerak di sana-sini. Sebahagian besar maklumat seperti telah kita sedia maklum, disabdakan secara langsung oleh baginda Rasulullah saw, namun sebahagiannya disampaikan secara berhemah (perlambangan), sebahagian lagi pula disampaikan melalui kod-kod khas melalui perkhabaran atau penyampaian berciri kompleks, ada juga yang sukar difahami (dalam cahaya ada sinar dan sebagainya).
Ramai kalangan pengkaji tidak berani mengupas beberapa hadis sahih yang bertentangan antara satu sama lain. Ada juga hadis-hadis yang kelihatan ganjil dan tidak dapat dirungkai atau disesuaikan dengan lain-lain hadis. Contohnya

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.: Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Kiamat tidak akan terjadi sebelum api muncul dari tanah Hijaz yang dapat menerangi leher-leher unta di Basrah. (Shahih Muslim No.5164)

Hadis riwayat Ibnu Umar ra.: Bahwa ia mendengar Rasulullah saw. bersabda sambil menghadap ke arah timur: Ketahuilah, sesungguhnya fitnah akan terjadi di sana! Ketahuilah, sesungguhnya fitnah akan terjadi di sana. Iaitu tempat muncul tanduk syaitan. (Shahih Muslim No.5167)

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Kiamat tidak akan terjadi sebelum seorang lelaki muncul dari Qahthan menggiring manusia dengan tongkatnya. (Shahih Muslim No.5182)

Hadis riwayat Aisyah ra., ia berkata: Apabila orang-orang Arab badui datang menghadap Nabi saw. mereka bertanya: Bilakah kiamat akan tiba? Lalu beliau memandang kepada orang yang paling muda di antara mereka dan bersabda: Seandainya dia hidup, sebelum dia menjadi tua renta, maka kiamat akan terjadi. (Shahih Muslim No.5248)

Benar, ia sengaja diatur sedemikian rupa mengelirukan musuh. Supaya hanya yang layak dan kasih kepada alMahdi sahaja diizin mengesan dan mengenali beliau seterusnya menjadi jemaahnya.



Mengapa nama beliau tidak disebut di dalam alQuran juga mempunyai hikmah tersendiri. Ada, tetapi terselindung. Kita hanya mampu mengesannya melalui pertolongan Allah.



Sebahagian kod rahsia ini juga tersimpan kemas dalam perbendaharaan Qudus (beberapa Hadis Qudsi). Hadis-hadis ini hanya layak dirungkai oleh para MURSYID. Mereka dan para WaliAllah sahaja yang memahami kod-kod berkenaan. Ia tidak akan dibuka sehingga susuk berkenaan (Imam Mahdi) benar-benar telah di ISLAH kan dan dibaiah (di sisi Kaabah (?)) serta diangkat secara rasmi sebagai Imam Kepada Seluruh Kaum Mukminin.



Yahudi telah lama meneroka rahsia "hadis" berkaitan alMahdi ini. Namun, mereka masih terkial dan keliru kerana beberapa maklumat bercanggahan antara satu sama lain. Mereka memasang perangkap maklumat untuk mendapatkan lebih banyak rahsia dari kalangan orang Islam. Lahirlah Google, Yahoo, facebook dan sebagainya. Sesiapa yang dikesan mempunyai nama Muhammad bin Abdullah akan disenarai hitan dan disiasat. Ini semua akibat ketakutan mereka terhadap seorang "pemuda gagap dan menepuk kepalanya". Mereka tahu nama alMahdi bukanlah namanya sebenar, ia hanyalah satu gelaran (yang dibimbing/diberi petunjuk).



Seorang rakan blogger telah mengupas mengenai "Lord of The Ring (LOTR)" dan beliau anggap sebagai satu kefahaman Yahudi mengenai fenomena akhir zaman. Apa yang menariknya, di sana terdapat sebuah pedang yang terukir kalimah "arab", adakah pedang berkaitan bermaksud "Zolfaqar"?. Mereka seolah sudah tahu tetapi tetap ingkar. Kenapa??? Walau bagaimanapun, secara tidak langsung kita semakin maklum, mereka (Yahudi) telah tahu sesuatu dan yakin kebenaran hadis Rasulullah saw. Atas sifat degil, angkuh dan amat membenci Islam, mereka terus menerus melakukan onar. Kisah menarik mengenai LOTR ini adalah pandangan saudara McJay, bukan pandangan saya. Anda boleh baca huraiannya di SINI.


PERHATIAN:- Jika anda rasa kandungan ini patut disebarkan ke laman facebook dan twitter anda,sila klik butang kongsi di bawah ini.

 
 Share

 

TERIMA KASIH KERANA KONGSI KANDUNGAN INI DENGAN RAKAN ANDA..

Khalifah (Apabila Islam Berbicara)

Selera Orang Kita

Republic Of Monggol

Senarai Blog-Blog Malaysia

Recent Posts