About

penaja 1

21 October 2011

PERTUBUHAN MELAYU MURTAD TELAH DI LULUSKAN

Persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !! Injil telah dicetak & di edar... IFC buat Roadshow besar-besaran sokong kebebasan Beragama... Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi... BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni?? Patut laa ada yang kata tak nak ada anak. Bukan takut nak beranak, tapi takut ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!! Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal. Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.


You ollz tau depa minta apa kat PM?... Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia. Antaranya:

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun

- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa minta di'tiada'kan.

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.


4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid, begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain 

- mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium Muslim

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!'...Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',
katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
maka inilah hadiahnya!'...
Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!

Allahua`ala `alam.


**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE 'DIWAJIBKAN' POST KEPADA SAUDARA MUSLIM

LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT

TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM...

mohon sebarkan demi kbaikan islam bersama..



19 comments:

Independent Malay said...

Assalamualaikum Sdra Pengarang, memang benar ada kemungkinan perkara ini sedang berlaku. Yang menjadi masaalahnya ialah pihak kerajaan yg telah lebih 50 tahun mentadbir negara ini yg tidak ada minat langsung untuk menegakkan undang2 Islam (tak sesuai la & bermacam2 alasan lagi). Bila Kelantan nak melaksanakan siapa yg tahan? Kerajaan dari zaman Mahathir sampailah kat Najib baru2 ini. Mereka juga yg menghapuskan JAWI dari sekolah2 & menahan bantuan ke Sekolah Agama Rakyat.Mufti Perak tu sama subahat dgn mengiakan perkara2 mungkar yg kerajaan buat & juga rampasan kuasa diNegeri Perak (yg lari dari undang2 demokrasi & juga Islam). Bukankah dia yg mengatakan bila Zambry (MB lanun) buat 'Acak Tiang' tak salah kerana niat dia baik. Dia & puak2 yg menganjurkan himpunan 1juta ummat bolih dikatakan semuanya hipokrit (Ibrahim Ali,Ezam,Zul Kulim,Ibrahim Abu Shah dll),tulah tidak mendapat sambutan langsung.Macam mana mereka2 hendak mengajak ummat berjihad sedang kebanyakkan dari mereka2 sendiri langsung tidak mencerminkan wadah perjuangan Islam?

zonejb said...

saudara independent malay... terima kasih atas ulasan saudara.. ulasan saudara yang begitu panjang tetapi penuh bermakna..

Anonymous said...

setuju dengan independent malay. Ada setengah pemimpin dan ulama yang buat statement terpilih untuk yang mana depa suka aja. Sepatutnya menegakkan islam mesti dengan sepenuhnya. Apatah lagi orang yang ada kuasa dan ilmu. Wallahuaklam.

cornwar3 said...

sapa dlo yg trima kemasukan cina dan india..sekarang bru nmpak efect terhadap org islam..sejak pru lepas bru ktr tau hati org kafir ni..nak buat tuntutan macam2...tidak sedar diri asal usul nenek moyang,nak bermaharajalela ditanah melayu...

p/s:aku sayang agama allah,islam pencarian lubuk hatiku...ALLAHUAKBAR///

Anonymous said...

dalam tv nape x di hebahkan,kt masjid ke dlm teks khutbah....

Anonymous said...

assalamualaikum,saya seorang islam,mmg bnci nampak petikan dia atas,dasara isalam akhir zaman telah lupa kebenaran islam,penat lelah Rasullullah mnyampaikan agmanya yg agung sehinggakan berkocak darah di dalam kasutnya tuk mnegakkan islam tp insan akhir zaman tidak penah mngamati atau mnghargai pergorbanan tersebut,zalim lah kamu wahai umat islam yg snggup memurtadkan dirimu.

Anonymous said...

harap2 prkara ni dpt dhebahkan amin...

afzat said...

ni angkara taksub sgt dgn slogan 1 Malaysia la nim...

Anonymous said...

knpa x d public kn isu nie..kalau smpai jd la..aq bom Malaysia nie...!!

CryWave said...

mari kita beramai ramai postkan artikel ini di facebook agar dpt menjadi pedoman org2 islam supaya tidak terus hanyut dengan tipu daya barat dan yahudi laknatullah!! Allahuakbar!!

Anonymous said...

aky bkn la seorg insan yg kuat pgangan agma..wlupon aku x sealim mna, tp ku ttp mnyayangimu agamaku ISLAM
.....

Anonymous said...

ini semua sebab wang..wang wang wang...maruah Islam di gadai macam besi buruk!!!celaka lah ke atas orang tk tahu bersyukur dgn nikmat Allah.!!

Anonymous said...

wang wang wang!!! celaka pada orang yg memperhambakan duit!!!dan celaka lah pada orang yg tk bersyukur nikmat Allah!!!

Anonymous said...

kalau non muslim masuk muslim tidak pulak di haramkan..kalau muslim masuk non-muslim diharamkan lah pulak..adoiiiii....itu kan hak peribadi seseorang...tak kan ngko nak tentukan apa yg orang lain suka...tentang agama ni biarlah lah ALLAH yg tentukan,yg kita ni asyik dok cakap hal keagamaan orang lain,yg kita ni ntah kemana....orang melayu kat tanah melayu tu bukannya asal usul dr tanah melayu pun,semua dari indonesia...so tak usah lah nak kata cina or india tu baik balik negara asal...sepatutnya orang asli saja lah yg layak berkata2 demikian...sedar lah diri tu..sendiri pun menumpang kat tanah orang...

Anonymous said...

ape igt piagam madinah ke dorg mintak lebey2 kite mau on je??bahaya tol klo menda ni jd...da le dlu c india mau jd peguam syariah,ni nk wat lg menda2 cmni??melampau la hoi...mane PM??

Anonymous said...

raja2 melayu take over plz..........biar pm duk blakang agong turun kan benderan separuh tiang...darurat...ada brans.........kasi brain wash diorng.....kasi tau ini bumi siapa punya...

Anonymous said...

maaf..ni sekadar pendapat saya sendiri dari pengalaman serta pengetahuan saya yang sedikit. Saya bukan lah penyokong kerajaan barisan yang tegar dan juga bukan penyokong parti pembangkang yang tegar. Saya ambik mana yang baik....dalam kes ni saya rasa kita sebagai seorang Islam tak sepatutnya dengan mudah menuduh kerajan silap atas apa yang berlaku keatas agam Islam. Pengalaman saya yang telah merantau dan duduk di negara2 Islam yang nampak lebih Islam dari Malaysia pun tidak sebenarnya menggambarkan agama Islam yang di bawa oleh Rasulullah....bagi pendapat saya untuk menangani masalah ni saya rasa perlu kan usaha dari ramai pihak. Bagi saya yaang sudah berkeluarga dan mempunyai 5 orang anak, saya rasa tugas dakwah saya bermula dari rumah. Saya rasa saya tak akan serahkan nasib anak saya diatas tangan orang lain. Saya rasa yang penting adalah perlunya semua ibubapa berugama Islam mula untuk menyerapkan suasana Islam didalam rumah. Bayangkan jika semua ibubapa berbuat begitu insyaAllah kita serta anak2 kita tidak akan terdedah dari sebarang anasir yang ingin menjatuhkan Islam. Juga tidak adil kalau kita terus menyalahkan kerajaan...walaupun kerajan kita nampak sekular tapi saya rasa belum pernah kerajaan menyekat dakwah islamiah. Berkenaan dengan undang2 Islam dan menubuh kan negara Islam, saya rasa elok kita kaji perjuangan Rasulullah. Ingat sebelum Allah menrunkan ayat2 Al-Quran yang menyentuh pasal hukum-hakam i.e. mengharamkan arak etc, Allah telah menrunkan ayat2 yang menekankan pasal Aqidah....apabila sahabat2 sudah kuat Aqidah, maka dengan mudahnya bagi sahabat2 untuk menerima larangan2 dari Allah. Kalau kita kaji secara halus, kita munkin dapati bahawa aqidah2 kita sekarang ini terlalu lah lemah....jadi sebelum kita bercakap pasal undang2 islam, mari lah kita kuat kan aqidah kita dahulu. Didiklah anak2 kita (atau adik2 kita bagi yang belum berkahwin) tentang Islam, tentang Allah, tentang perjuangan Rasululah dan sahabat2....marilah kita berbalik kepada soal asal dalam Islam iaitu aqidah....ingat hukujm islam yang pertama adalah mengucap dua kalimah shahadah...saya sebagai seorang insan yang kerdil ini memohon sahabat2 di luar sana untuk menerapkan islam dikalanagan orang2 yang kita sayangi. bermula di rumah, kemudian kita lanjut ke jiran sebelah rumah......semoga Islam terus berkembang.....wallahualam....dari insan yang tinggal di Negara Arab

Anonymous said...

Zman jahiliyah moden sudah bermula..keadaan kt negara kte ni sesuai dgn KEADAAN PEMIMPIN! !!!!

TiDy ZaRa Smile ALwAyS said...

ASTAGHFIRULLAH....

Khalifah (Apabila Islam Berbicara)

Selera Orang Kita

Republic Of Monggol

Senarai Blog-Blog Malaysia

Recent Posts