About

penaja 1

17 September 2011

ANGKA 2012 DALAM AL-QURAN


PENYELIDIKKAN DALAM SURAH AR-RAHMAN MENEMUKAN TARIKH 1433H (2012M) DAN RAKAMAN SESUATU YANG BAKAL BERLAKU.

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



KHALIFAH MENEMUKAN SATU ARTIKEL YANG MUNGKIN ANDA SEMUA BOLEH TERIMA TENTANG KESAHIHAN ARTIKEL TERSEBUT. KHALIFAH JUGA MEMPUNYAI SUMBER YANG BOLEH DI PERCAYAI. TERPULANG KEPADA UNTUK MENILAIKANNYA..  SILA KLIK UNTUK LIHAT ARTIKEL TERSEBUT..


KHALIFAH:TEORI ANGKA 2012 DAN AL-QURAN

KHALIFAH 
http://khalifahalhidayah.blogspot.com



PERHATIAN:- Jika anda rasa kandungan ini patut disebarkan ke laman facebook dan twitter anda,sila klik butang kongsi di bawah ini. Apabila anda sebarkan kandungan ini anda dianggap sebagai pendakwah. Sesungguhnya seorang pendakwah itu akan mendapat ganjaran dari Ilahi..



Share


TERIMA KASIH KERANA KONGSI KANDUNGAN INI DENGAN RAKAN ANDA.. 

11 comments:

Otakus Abroad said...

srsly, ayat dalam Surah Al-Baqarah tu mmg sah2 bukan menyebutkan ttg meteorite...lari jauh sgt tafsiran tuh...

Anonymous said...

2012? eh ni lagi buat orang fikir bukan2 pasal 2012. kiamat hanya tuhan yang tahu. jangan sampai kita sume terperangkap mempercayai benda2 cmni.

Anonymous said...

hanye ALLAH yg tahu segalenye.. mne la tau pasal 2012 ni btul2 jd. so renung2kn ..

passerby said...

Al-Baqarah : 24

"Maka kalau kamu tidak dapat membuatnya, dan sudah tentu kamu tidak dapat membuatnya, maka peliharalah diri kamu dari api neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu-batu (berhala), (iaitu neraka) yang disediakan untuk orang-orang kafir."

Meteorit apekebendenye? jauh tafsir tu. Agak2 la nak share pon. Sumber link pon dah mati.

berhati2 dalam share bende2 macam ni.

Anonymous said...

assalam..soal mati dan hari kiamat hanya ALLAH yg mengetahuinya...kita sebagai hambanya hanya perlu ikut segala suruhanNYA DAN TINGGALKAN segala laranganNYA...soal 2012@tahun bila akan kiamat itu semua ALLAH yg tentukan..kita hanya perlu ingat meningati sesama kita..jd sama2la kita bertaubat(jika rasa diri ada membuat dosa) dan menghambakan diri sepenuhnya pada yang MAHA ESA..WALLAHUALAM..

Anonymous said...

no komen..

Anonymous said...

yg pasti kiamat semakin dekat.. bkn semakin jauh.. so sentiase la bersedia mghadapi nye..

Anonymous said...

salam,. kita semua perlu beriman dgn alQuran Karim dan Assunnah. Beriman kepada Allah swt sepenuhnya. 100% tanpa ada ragu2.. sesungguhnya, orang-orang yang tidak yakin kpd Allah swt walaupun 0.01% maka dia dianggap tidak beriman. Kiamat akan berlaku. itu janji Allah. tidak perlula kita semua nak tahu bila berlakunya Kiamat, sebaliknya kita kena tahu ADAKAH KITA BERIMAN 100% KPD ALLAH SWT.

Anonymous said...

2012 adalah permulaan bencana n huru hara dunia.. Bkn kiamat, dajal tidak kluar slagi dunia tak huru hara kebuluran.. Sebb dajal akn dtg nk bepura2 membantu menghulur bntuan n menarik tok mengikuti yer yg sesat.. Masa Tu manusia melihat bnda yg buruk adalah baik.. Skg pon dah ada tp tk kronik lg..

Anonymous said...

2012 adalah permulaan bencana dunia bermula tanda akhir yer saman dunia.. Permulaan Huru hara dunia,.. Dan dajal akn muncul bila keadaan bncana n musibah pd manusia Dan mula mnghulur kn bntuan agar ikut ajaran yg di bawa dajal...yg baik di pandang buruk Dan buruk di pandang baik... Fitnah dajal amat besar... Moga kita jadi hmba yg di berkati Dan dilindungi Allah SWT

Anonymous said...

2012 ke 2020 ke, itu tak penting. yg pasti kiamat pasti terjadi. dan yg tahu hanyalah Allah Yg Maha Tahu. Nabi Muhammad (s) pun tak tahu. Siapa pula kita atau si kafir pembuat filem atau tukang ramal yg yakin sangat 2012 tu akhir dunia? Walau bila pun masa atau tarikhnya, yg penting kita selalu mengingati mati dan bersedia utk akhirat kerana mati itu sendiri adalah kiamat kecil bg kita.

Khalifah (Apabila Islam Berbicara)

Selera Orang Kita

Republic Of Monggol

Senarai Blog-Blog Malaysia

Recent Posts