Hindari Gangguan Sihir, Ilmu Hitam Dan Doa-doa Lain | KHALIFAH

About

penaja 1

30 April 2014

Hindari Gangguan Sihir, Ilmu Hitam Dan Doa-doa Lain


Doa Menghindari Sihir IlmuHitam


"Setalah mereka campakkan, Musa berkata: Apa yang kamu datangkan itulah sihir. Sesungguhnya Allah akan membatalkannya. Sesungguhnya Allah tidak akan menjayakan pernuatan orang yang melakukan kerosakkan.


"Dan Allah juga sentiasa menetapkan perkara yang benar dengan kalimah-kalimah perintah-Nya walaupun dibenci oleh orang yang melakukan dosa." (Lihat surah Yunus, ayat 81 dan 82)

Ada pendapat mengatakan, bagi menyembuhkan orang terkena sihir dibacakan ayat berkenaan bersama ayat 118 hingga 121 daripada surah al-A'raf dan ayat 69 daripada surah Thaha pada wadah berisi air. Kemudian air itu disiram keatas kepala orang terkena sihir.

Doa Agar Dijauhkan Daripada Kesesatan
>

"Ya Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisi-Mu. Sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberian-Nya." (Lihat surah Ali-Imran, ayat 8)

Doa Pembuka Majlis

"Segala puji tertentu bagi Allah yang memberi petunjuk untuk (mendapat nikmat-nikmat) ini, padahal kami tidak sekali-kali akan memperoleh petunjuk kalau Allah tidak memimpin kami" (Lihat surah al-A'raf, ayat 43)

Doa Agar Tabah Menghadapi Seksaan Musuh


"Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepada-Mu)." (Lihat surah al-A'raf, ayat 126)


Doa Memohon Keampunan Dan Kerahmatan

"Wahai Tuhan kami! kami telah menganiaya diri kami. Jiak Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami daripada orang-orang yang rugi." (Lihat surah al-A'raf, ayat 24)

Doa Agar Dicukupkan Keperluan

"Cukuplah bagiku Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia. Kepada-Nya aku berserah diri dan Dialah yang mempunyai arasy yang besar." (Lihat surah at-Taubah, ayat 129)

Menurut riwayat Abu Daud Ibnu Sunni daripada Abu Darda RA, sabda Rasulullah SAW: "Sesiapa yang menbaca ayat ini pada waktu pagi dan petang sebanyak tujuh kali, maka Allah SWT akan mencukupkan semua urusan dunia dan akhirat."

Doa Agar Dipermudahkan Rezeki

"Dan tiada daripada makhluk yang bergerak d bumi melainkan Allah jualah yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia simpan. Semuanya itu tersurat di dalam kitan yang nyata." (Lihat surah Hud, ayat 6)

Do
a Memulakan Perjalanan

"Allah Maha Besar (tiga kali). Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak berdaya menguasainya kami akan kembali kepada Tuhan kami (di hari kiamat).

"Ya Allah Sesungguhnya kami memohon kebaikan dan taqwa dalam pemergian ini, kami mohon perbuatan yang Engkau redai.

"Ya Allah! Permudahlah perjalanan kami ini dan dekatkan jaraknya bagi kami.

"Ya Allah! Engkaulah teman dalam perjalanan dan mengurusi keluarga(ku). Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kelelahan dalam perjalanan, pemandangan yamg menyedihkan dan perubahan yang tidak baik dalam harta dan keluarga."
>



No comments :